27 Μαΐ 2009

Ώρα καλή συνταξιδιώτη, ώρα σου καλή...


Αντιγράφουμε από το blog της φίλης γητεύτριας την ανάρτηση αποχαιρετισμό στο Μιχάλη Παπαγιαννάκη

ΩΡΑ ΚΑΛΗ

Ώρα καλή συνταξιδιώτες, ώρα σας καλή
Που φεύγετε απ’ την άβυσσο και για τον ήλιο πάτε
Την αλυσίδα μου κρατώ μη σέρνεται και κρουταλεί
Ν’ ακούσω το τραγούδι σας, καθώς περνάτε.

Βάλτε ρυθμό στο βήμα σας και στο τραγούδι σας θυμό
Ξηπόλητοι περάσαμε της δυστυχίας τον ποταμό
Κι ήταν το ρέμα δυνατό κι η θυμωμένη λάμια
Είχε ριγμένα στο βυθό κοπανισμένα τζάμια

Ώρα καλή συνταξιδιώτες, ώρα σας καλή.
Κεντώ στο μισοσκόταδο έναν ήλιο για κονκάρδα,
Την αλυσίδα μου κρατώ μη σέρνεται και κρουταλεί
Απόψε που σταυρώνεται σαν το Χριστό η Ελλάδα.

Φώτης Αγγουλές


Περισσότερα για το Μιχάλη που γνωρίσαμε στο blog του βιβλιοπωλείου

22 Μαΐ 2009

Ο συγγραφέας Ανδρέας Μήτσου στο ΕΜΒΟΛΙΜΟΝ την Τρίτη 26 Μαΐου, ώρα 8 μ.μ.

O κύριος Eπισκοπάκης ζει συμβατικά. Πανικόβλητος στέκει πάντα απ' έξω και από εκεί παρατηρεί, χωρίς να αποτολμά να μπει στη ζωή και να τη βιώσει. Στα πενήντα περίπου χρόνια του συναντά όμως τον έρωτα. Eμπλέκεται εκών άκων στο παιγνίδι, ερωτεύεται με πάθος, αλλά, εντέλει, αποσύρεται. Προκρίνει την επιστροφή στην ασήμαντη καθημερινότητά του. Για να καλύψει την εμπλοκή του, να ξαναβρεί την πρότερη τάξη, δεν διστάζει να μεθοδεύσει και να οργανώσει το θάνατο της γυναίκας που αγάπησε. Η τιμωρία του όμως θα είναι τρομακτική.


Ο Ανδρέας Μήτσου γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1950. Σπούδασε αγγλική φιλολογία και ελληνική φιλολογία - φιλοσοφία - κοινωνιολογία (εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με θέμα: καθημερινότητα και λογοτεχνία). Έχουν εκδοθεί οκτώ βιβλία του (έξι συλλογές διηγημάτων και δύο μυθιστορήματα). Υπήρξε μέλος της συντακτικής επιτροπής και υπεύθυνος ύλης του εκπαιδευτικού περιοδικού "Νεοελληνική Παιδεία", που εκδιδόταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, και μέλος της επιτροπής κρατικών βραβείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Έχει δημοσιεύσει κείμενα δοκιμιακού λόγου καθώς και κριτική λογοτεχνίας στις εφημερίδες "Το Βήμα", "Εξουσία", "Καθημερινή" και στα περιοδικά "Αντί", "Ίνδικτος", "Διαβάζω", "Ελίτροχος". Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων. Διηγήματα του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γερμανικά και ολλανδικά, καθώς και το μυθιστόρημά του "Τα ανίσχυρα ψεύδη του Ορέστη Χαλκιόπουλου" στα αγγλικά, το οποίο τιμήθηκε με το Κρατικό Λογοτεχνικό Βραβείο μυθιστορήματος το 1996.

19 Μαΐ 2009

Η Φιλιώ Στάμου έκλεισε με επιτυχία τις εκδηλώσεις του «Μήνα Μουσικής 2009»

Με μεγάλη επιτυχία έκλεισαν οι εκδηλώσεις του «Μήνα Μουσικής 2009» που για τρίτη χρονιά φέτος διοργάνωσε και πραγματοποίησε το «Δημοτικό Ωδείο Λιβαδειάς», προσφέροντας στην πόλη της Λιβαδειάς μια πολιτιστική ανάσα υψηλής αισθητικής κι επιπέδου.
Στην καταληκτική συναυλία, το Σάββατο 16 Μαΐου 2009, όσοι παραβρέθηκαν στο «Θολωτό» της Κρύας, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το ρεσιτάλ πιάνου της καθηγήτριας του Ωδείου κ. Φιλιώς Στάμου, με έργα από την εποχή μπαρόκ μέχρι σήμερα (έργα των Scarlatti, Bach, Beethoven, Chopin, Σκαρβέλη και Ginastera).
Χαρακτηριστικό στοιχείο της βραδιάς ήταν η έντονη συγκινησιακή φόρτιση, καθώς η κ. Στάμου, ως απόφοιτη κι η ίδια του Δημοτικού Ωδείου, κατάφερε με την ερμηνεία της να μαγέψει το κοινό, στο οποίο σημειωτέον, υπήρχαν και δεκάδες μαθητές–σπουδαστές που ήδη γεύονται τη μαγεία της μουσικής!

Απόσπασμα από το ρεσιτάλ: http://www.youtube.com/watch?v=Ry6o-LtjggI
Photo Gallery: http://picasaweb.google.gr/dimodliv/1652009

14 Μαΐ 2009

Συζήτηση για τον ΗΓΕΜΟΝΑ του Νικολό Μακιαβέλλι τη Δευτέρα 18 Μαΐου

Το βιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
σας προσκαλεί στην 3η εκδήλωση του κύκλου

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ο καθηγητής πολιτικής φιλοσοφίας στο Α.Π.Θ.

ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΑΡΗΣ

παρουσιάζει το έργο του Νικολό Μακιαβέλλι :

Ο ΗΓΕΜΟΝΑΣ
τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2009, στις 8:30 μ.μ.

στο βιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
(Δημάρχου Ι. Ανδρεαδάκη 49, πρώην Πεσ. Μαχητών, Λιβαδειά).
Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

… η πείρα των καιρών μας δείχνει ότι μεγαλούργησαν εκείνοι οι ηγεμόνες που λίγο υπολόγισαν τη συνέπεια και με την πανουργία τύλιξαν τους ανθρώπους · και τελικά νίκησαν εκείνους που στηρίχθηκαν στη συνέπεια του λόγου τους.


… συνεπώς, ένας ηγεμόνας πρέπει να δέχεται πάντα συμβουλές, αλλά όταν το νομίζει αυτός και όχι όταν θέλουν οι άλλοι …

Νικολό Μακιαβέλλι

12 Μαΐ 2009

Ρεσιτάλ πιάνου της καθηγήτριας του Δημοτικού Ωδείου, Φιλιώς Στάμου

Ρεσιτάλ Πιάνου, 16 Μαΐου 2009

Συνεχίζεται ο «Μήνας Μουσικής 2009» του Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς με καταληκτική εκδήλωση το Σάββατο 16 Μαΐου, στο «Θολωτό» της Κρύας και ώρα 8 το βράδυ, το ρεσιτάλ πιάνου της καθηγήτριας του Ωδείου, Φιλιώς Στάμου.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Μπαρόκ:
1) Scarlatti- sonata in re minor Allegro non troppo
2) J.S.Bach - prelude & Fugue in mib major prelude & fugue in do minor
Κλασική Εποχή:
L.V.Beethoven - Sonata op.110 - 1st mouvement: Moderato cantabile, molto espressivo - 2nd mouvement: Allegro molto - 3rd mouvement: Adagio, ma non troppo - 4rth mouvement: Fuga- allegro ma non troppo
Ρομαντική Εποχή:
Fr.Chopin - Ballade op.47 No.3Σύγχρονη Εποχή ( 1916-1983):
1) Μάνος Σκαρβέλης - Ρεμπέτικη Σουίτα
2) Alberto Ginastera - Danzas Argentinas 1) Danza del vijo boyero, 2) Danza de la moza denosa, 3) Danza del gaucho matrero

Το μουσικό κανάλι της Φιλιώς Στάμου στο YouTube:

Βιογραφικά στοιχεία:

Ρεσιτάλ κιθάρας με την καταξιωμένη κιθαρίστρια Εύα Φάμπα στο ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ

Το ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ διοργανώνει
ρεσιτάλ κιθάρας με την καταξιωμένη κιθαρίστρια

Εύα Φάμπα
το Σάββατο 16 Μαίου 2009 στις 20.30
στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟΥ

To ρεσιτάλ Kιθάρας της Εύας Φαμπα είναι κατά το ήμισυ αφιερωμένο στην Ισπανική μουσική για κιθάρα και όχι τυχαία, μιας και φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από το θάνατο του Isaac Albeniz & του Francisco Tarrega, 170 χρόνια από το θάνατο του Fernando Sor και 10 από το θάνατο του Joaquin Rodrigo, σπουδαίων συνθετών που δημιούργησαν και στήριξαν την πλούσια μουσική και κιθαριστική παράδοση των Ισπανών.
Επίσης στο δεύτερο μέρος το ρεσιτάλ περιλαμβάνει μουσική του Μάνου Χατζιδάκι (1925-1994) σε μεταγραφή για κιθάρα των Δημ. Φάμπα, Τάσου Καρακατσάνη και Εύας Φάμπα.
Γνωστή η δημιουργική σχέση του Χατζιδάκι με την κιθάρα και τους κιθαρίστες που του ανταποδίδουν με τον καλύτερο τρόπο το ενδιαφέρον του αυτό καθώς η μουσική του έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του ρεπερτορίου της Ελληνικής κιθάρας .Περιλαμβάνει ακόμα μουσική του Κυριάκου Τζωρτζινάκη και του Δημήτρη Φάμπα

8 Μαΐ 2009

"Μια ενοχλητική αλήθεια" από τη κινηματογραφική λέσχη Λιβαδειάς

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ


Προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ του Αλ Γκορ,
που σκηνοθέτησε ο Ντέιβιντ Γκουγκενχάιμ, «An Incovenient Truth»
(Μια ενοχλητική αλήθεια).

Θα ακολουθήσει συζήτηση για τα περιβαλλοντικά θέματα της Βοιωτίας (Ασωπός, λιθάνθρακας, γεωργική ρύπανση κλπ.) με τον κ. Φίλιππο Δραγούμη, εκπρόσωπο των Πράσινων-Οικολόγων.

Τρίτη 12 Μαϊου και ώρα 9 μμ.

Δημοτικό Θέατρο Λιβαδειάς – Δωδεκανήσου 5

Το Δ.Σ. της Κ.Λ.Λ.

6 Μαΐ 2009

Εκπαιδευτικά προγράμματα με θέμα τον Κυκλαδικό Πολιτισμό


Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας σε συνεργασία με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα με θέμα τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, για μαθητές Γ΄ Δημοτικού, στο χώρο της Βιβλιοθήκης, από την Πέμπτη 7 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη 20 Μαΐου 2009. Την ευθύνη των προγραμμάτων έχει η εκπαιδευτικός κ. Χαρά Χαρχαρίδου.
Ο Κυκλαδικός πολιτισμός άνθισε στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.). Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διατηρεί μια από τις σημαντικότερες και πληρέστερες συλλογές κυκλαδικών αρχαιοτήτων στον κόσμο, με αντιπροσωπευτικά δείγματα μαρμάρινων ειδωλίων και αγγείων, χάλκινων όπλων και εργαλείων καθώς και κεραμικής όλων των φάσεων της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου.
Τον όρο «Κυκλαδικός Πολιτισμός» χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στα τέλη του 19ου αιώνα ο αρχαιολόγος Χρήστος Τσούντας για να περιγράψει την «εικόνα του πανάρχαιου νησιωτικού πολιτισμού» που αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού, δηλαδή περίπου μεταξύ του 3.200 π.Χ. και του 2.000 π.Χ.
Η Πρώιμη Εποχή του Χαλκού χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακές εξελίξεις σε ολόκληρο τον Αιγαιακό χώρο: ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας, ένταση των θαλάσσιων μεταφορών, εμφάνιση πρώιμων αστικών πυρήνων και σημαντικές αλλαγές στην οικονομία και τη τεχνολογία, σημαντικότερη εκ των οποίων είναι η χρήση μετάλλων, ιδιαίτερα του χαλκού, για την κατασκευή όπλων και εργαλείων. Οι επιπτώσεις των αλλαγών αυτών στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη μπορούν να ανιχνευθούν στις μεταβολές που σημειώθηκαν στην κατανομή και την αρχιτεκτονική των οικισμών, την αγροτική παραγωγή, την κοινωνική οργάνωση, το εμπόριο και τη θρησκεία.
Στις Κυκλάδες ωστόσο, που πρωτοκατοικήθηκαν κατά την ύστερη Νεολιθική εποχή, αυτό που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο χαρακτηρίζει την Πρώιμη Χαλκοκρατία (ή αλλιώς Πρωτοκυκλαδική περίοδο) είναι η εντυπωσιακή ανάπτυξη της λιθοτεχνίας και ιδιαίτερα της μαρμαρογλυπτικής. Η κατεργασία του μαρμάρου, που αφθονεί στη Νάξο και την Πάρο, έφθασε σε αξιοζήλευτα επίπεδα δεξιοτεχνίας κατά τη κατασκευή αγγείων και ειδωλίων. Τα λίθινα αγγεία μιμούνται πήλινα πρωτότυπα και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ως ταφικά κτερίσματα, πιθανόν ευκατάστατων νησιωτών. Τα μαρμάρινα ειδώλια, που απεικονίζουν γυναικείες κυρίως μορφές, χαρακτηρίζονται από θαυμαστή λιτότητα και αφαιρετικότητα, που δε συναντάμε ξανά παρά μόνο στην τέχνη του 20ου αιώνα. Ως επί το πλείστον έχουν βρεθεί σε τάφους, αν και πολλά προέρχονται από λαθρανασκαφές και είναι αβέβαιης προέλευσης. Ποια ήταν η σημασία τους; Ήταν απεικονίσεις θεοτήτων ή λατρευτών; Ήταν λατρευτικά αντικείμενα, φυλακτά, τάματα ή απλώς παιχνίδια; Ποτέ δε θα μάθουμε, μια κι οι Κυκλαδίτες δεν άφησαν γραπτές μαρτυρίες. Το μυστήριο που τα περιβάλλει όμως, σε συνδυασμό με την υψηλή αισθητική τους, θα κρατά πάντα ζωντανό το ενδιαφέρον και θα εξάπτει τη φαντασία κοινού και επιστημόνων.